Golde oprichter Trinity Mouzon Wofford wil de wellnessindustrie financieel beter toegankelijk maken

In de twee korte jaren dat schoon schoonheid- en lichaamsmerk Golde heeft bestaan, heeft de missie van het bedrijf om 'een goede sfeer te brengen in de welzijnsindustrie' zich razendsnel ontvouwd. Met zijn kenmerkende tonische kurkuma-mix die nu verkrijgbaar is bij meerdere bekende retailers - Urban Outfitters, Madewell en Goop, om er maar een paar te noemen - en de recente introductie van zijn superfood gezichtsmaskers is Golde goed op weg om een nietje te worden in de wereld. een bloeiende zelfzorgwereld.

De roots van het merk gaan terug naar de opvoeding van oprichter Trinity Mouzon Wofford in de Saratoga Springs in de staat New York, waar zij en de mede-oprichter van Golde, die ook haar oude vriend Issey Kobori is, elkaar ontmoetten. De zelf gefinancierde startup werd bedacht toen ze nog maar 23 was en richt zich op de basis van het toegankelijk maken van wellness voor mensen van kleur in een tijd waarin het idee van goed zijn voor velen buiten bereik kan zijn, iets wat Mouzon Wofford uit de eerste hand weet.

"Ik ben opgevoed door een alleenstaande ouder die te maken had met een auto-immuunziekte," deelt Mouzon Wofford met Bustle. "Mijn moeder heeft reumatoïde artritis, die voornamelijk wordt gekenmerkt door het feit dat je immuunsysteem je gewrichten aanvalt." Terwijl haar moeder aanvankelijk te maken had met beperkte mobiliteit, zei Mouzon Wofford dat de symptomen van haar moeder minder werden toen ze een holistische arts begon te zien. "Het was bijna dag en nacht", legt ze uit. "Ze ging een paar dagen de week uit bed liggen om gewoon een normaal leven te leiden, en dat was echt een eye-opening voor mij."

Maar toen haar moeder moest stoppen met het zien van de nieuwe dokter vanwege onbetaalbare kosten, bevond Mouzon Wofford zich op een kruispunt. "Vanaf dat moment had ik dit moment van een soort interne afrekening van 'OK, ga ik holistische zorg in praktijk brengen voor de gemeenschap die het zich gemakkelijk kan veroorloven? Of ga ik proberen iets te doen om te proberen de medische verzekeringssector op te lossen? ", Herinnert ze zich.

Uiteindelijk besloot Mouzon Wofford na het behalen van een psychologiestudie en het werken in marketing bij een technische startup dat het creëren van Golde de beste keuze was. En sinds ze dit pad volgen, heeft ze niet alleen een betaalbaar schoonheids- en wellnessmerk gecreëerd, maar ze heeft ook geschiedenis geschreven als de jongste zwarte vrouw die een schoonheidslijn bij Sephora lanceerde; een mijlpaal in een sector die in het verleden zwarte vrouwen een bijzaak heeft gemaakt, ondanks dat dit cohort $ 465 miljoen besteedt aan huidverzorgingsproducten alleen al in 2017.

"Het is jammer dat wellness is gedegradeerd tot deze categorie van witte dingen, dat voor jezelf zorgen niet inherent is aan vrouwen van kleur," klaagt Mouzon Wofford. "Ik denk dat wellness altijd een paar stappen achter de rug is, dus ik hoop meer oprichters van kleuren te zien in de wellnessruimte. Ik hoop dat meer mensen in kleur worden weergegeven in beeldspraak die welzijn vertegenwoordigt en voor jezelf zorgt. Ik denk dat we daar nog veel kunnen doen. '

Haar bedrijf triomfeert terzijde, Mouzon Wofford - die zegt dat ze zich over het algemeen goed voelt over de groei van Golde - erkent nog steeds dat haar versnelde opkomst niet vrij was van beproevingen en beproevingen.

"Ik denk van buitenaf, het ziet er absoluut een beetje meer sprookjesachtig uit dan het in werkelijkheid is", zegt Mouzon Wofford, verwijzend naar de gevel van sociale media dat het leven er vaak glanzend uitziet. "Er is veel werk en harde lessen die de afgelopen twee jaar zijn gebeurd."

Ze deelt bijvoorbeeld een tijd waarin een van de fabrikanten een volledige productierun van de Cacao Golde en Matcha Golde-melanges smolt in een commerciële blender die duizenden dollars aan product verpestte. De kicker: klanten hadden al bestellingen voor deze producten geplaatst, in de verwachting dat ze op tijd voor de feestdagen zouden aankomen. Bovendien probeerde Mouzon Wofford de verpakking uit te zoeken, omdat de originele kleuren die ze had gekozen niet overeenkwamen met de recente reeks zakjes die de printer haar had gestuurd. Maar gelukkig, in ieder geval voor de verpakking, was ze in staat om een oplossing te vinden. "We vonden [een printer] in het elfde uur, en ik bedoel het elfde uur," deelt Mouzon Wofford mee, terwijl ze verbitterd herinnert aan de zenuwslopende gebeurtenis. "Normaal gesproken nemen deze zakjes ongeveer 12 weken in beslag; we hebben iemand gevonden die bereid was om het binnen 10 dagen voor ons te doen. "

Maar de chaotische gebeurtenissen, zegt ze, zijn gewoon een pariteit voor de cursus als het gaat om ondernemerschap. "Veel van wat we de afgelopen twee jaar hebben gedaan, is gewoon snel falen en leren en verder gaan," legt Mouzon Wofford uit.